Rubriky
Územní plán

Vypořádání našich připomínek – první a poslední úspěch

Poprvé po více než roce snahy se ozývám s pozitivní zprávou – máme zde první úspěch. Rada města Brna na základě našich připomínek, aktivity a proběhlých jednání schválila Návrh doporučení vypořádání našich připomínek.

Co se týče územního plánu, bude to také úspěch poslední. Bylo nám jasně naznačeno, že toto vypořádání je maximum, co můžeme nyní čekat.

Neradujte se však předčasně. Z našich více než 40 připomínek (které jsme hned ze startu pro srozumitelnost politikům a za účelem projednání museli ořezat na 10) nakonec prošly 3 body, které si můžete přečíst v příloze.

Jedná se o:

1. snížení výšky nové zástavby v návaznosti na stávající

2. doplnění zeleně v podmínkách pro zpracování územní studie (tedy neprojeví se to v grafické části plánu, takže pouze kosmetická úprava)

3. podmínku realizace „obchvatu“ a Moravanských mostů (ale pozor! Pouze pro lokality DH1 a DH5. U některých lokalit už toto bylo, ale u některých to stále chybí (např. DH6 – obří průmyslové zóna u D1 a Pr6 – Slunná louka). V těch se tedy dá stavět už i bez obchvatu a mostů. Hned v závěru dokumentu je však uvedeno, že tento poslední bod ani KAM ani OUPR nedoporučuje, takže průmyslovou zóna a smíšení plochy v návaznosti na Chleborádovu budeme moci pravděpodobně očekávat ještě o pár let dříve než zbytek výstavby.

Už samotný název dokumentu – návrh doporučení – vyjadřuje nejistotu, zde se něco z toho opravdu ve finální verzi územního plánu projeví. Pokud něco doporučuji, nemusí mě nikdo poslechnout. Stejně tak, když něco pouze navrhuji. A když navrhuji doporučení, tak je výsledek nejistý dvojnásob:) Aby toho nebylo málo, v bodu nejdůležitějším, tedy snížení výšky zástavby, je uvedeno „dle uvážení zpracovatele“. Z předchozích článků je vám asi jasné, jak „uvažuje“ hlavní architekt a KAM.

Další zásadní body našich připomínek (např. zmenšení či omezení průmyslu, řešení městské třídy, etapizace a další) zůstaly bez odezvy. Průmyslová zóna je pro město bohužel velkým zdrojem zisku a je podle mě i jeden z hlavních důvodů, proč se na výstavbu u nás tolik tlačí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *